یزدفردا: رئیس یکی از جنبش‌های سیاسی عراق به خیانت اردن در جریان عملیات تنبیهی وعده صادق اشاره کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از المعلومه، «محمد شریف ابوسعیده» رئیس جنبش سیاسی «وجود» در عراق تاکید کرد که جنگنده‌های اردنی به مدت ۱۱ ساعت در حریم هوایی عراق و سوریه به پرواز درآمدند تا علیه جمهوری اسلامی ایران و در حمایت از رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

وی افزود: این اتفاق در جریان عملیات وعده صادق رخ داد. جمهوری اسلامی ایران بعد از شلیک ۱۲۰ موشک در کنار به پرواز درآوردن تعداد زیادی پهپاد به سمت اهداف مشخصی در داخل خاک دشمن علیه رژیم صهیونیستی به پیروزی دست یافت.

ابوسعیده اضافه کرد: این عملیات کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را رسوا کرد. اردن یکی از این کشورها بود که برای مواجهه با موشک‌ها و پهپادهای ایران وارد عمل شد.

وی بیان کرد: این اقدام اردن باعث شد موضع گیری این کشور در برابر رژیم صهیونیستی آشکار شود.

مقامات امان اعلام کردند که تلاش آنها صرفاً به منظور دفاع از حریم هوایی خود اردن بوده است. اما حتی تحلیلگران غربی نیز توجیه اردن را نپذیرفتند و به قول پاتریک وینتور از تحلیلگران روزنامه گاردین انگلیس دولت اردن با این اقدام، خود را در یک موقعیت دشوار و بغرنج قرار داد. جالب اینجاست که حکومت پادشاهی ملک عبدالله دوم شاه اردن در داخل نیز با واکنش اعتراضی مردم روبرو شد و تلاش نیروی هوایی و دستگاه‌های اطلاعات نظامی اردن برای مهار پهپادهای ایرانی، موجب اعتراض آن دسته از شهروندانی شد که اقدام به حق ایران را در راستای تنبیه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین قلمداد کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا